bip.wolanow.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Gmina Wolanow www.wolanow.pl
Wybory strona główna 

Wybory do Sejmu RP i Senatu RP
 

INFORMACJA

Wójta Gminy Wolanów

dla wyborców niepełnosprawnych o wyborach  do Sejmu RP i Senatu RP zarządzonych na dzień 9 października 2011r.

 

Zgodnie z art. 37a § 1 i § 4  ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy  (tekst jedn.: Dz. U. z 2011 r. Nr 21, poz. 112 z późn. zm.),  Wójt Gminy Wolanów informuje:

 

·         wyborca niepełnosprawny, na jego pisemny wniosek wniesiony do Urzędu Gminy w Wolanowie najpóźniej w 14 dniu przed dniem wyborów tj. do 26 września 2011r. jest dopisywany do spisu wyborców w obwodzie głosowania, w których lokal wyborczy jest  przystosowany dla osób niepełnosprawnych. W Gminie Wolanów lokal  ten znajduje się:

- w obwodzie głosowania Nr 6 w Wolanowie  z siedzibą w  Zespole Szkół Ogólnokształcących w Wolanowie, ul. Kolejowa 17;

 

·         wyborca niepełnosprawny posiadający orzeczenie
o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2010r. Nr 214, poz. 1407, z późn. zm.), w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego -  może głosować korespondencyjnie oraz z zastosowaniem nakładki na karty wyborcze w alfabecie Braille’a.   Do głosowania tego została wyznaczona Obwodowa Komisja Wyborcza Nr 1 w Wolanowie z siedzibą w Urzędzie Gminy w Wolanowie, ul. Radomska 20. Zamiar głosowania korespondencyjnego oraz głosowania przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braill’a powinien być zgłoszony przez wyborcę niepełnosprawnego Wójtowi do 21 dnia przed dniem wyborów tj. do 19 września 2011r. Zgłoszenie to może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub
w formie elektronicznej;

 

·         wyborca niepełnosprawny posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 75 lat, mają prawo do głosowania za pośrednictwem pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania. Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania, a także mężowie zaufania, jak również kandydaci na posła lub senatora. Pełnomocnictwo można przyjąć tylko od jednej osoby lub od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny (ojciec, matka, dziadek, babka, itd.), zstępny (syn, córka, wnuk, wnuczka, itd.), małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika. Pełnomocnictwa udziela się przed Wójtem lub przed innym pracownikiem urzędu gminy upoważnionym przez Wójta  do sporządzania aktów pełnomocnictwa do głosowania.

W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca składa wniosek do Wójta gminy, w której jest wpisany do rejestru wyborców. Wniosek należy złożyć najpóźniej w 10 dniu przed dniem wyborów, tj. do dnia
29 września 2011 r.

Do wniosku należy dołączyć:

-         pisemną zgodę osoby mającej być pełnomocnikiem na przyjęcie pełnomocnictwa;

-         kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności, jeżeli wyborca udzielający pełnomocnictwa w dniu głosowania nie będzie miał ukończonych
75 lat
;

-         kopię zaświadczenia o prawie do głosowania wydanego osobie mającej być pełnomocnikiem, jeżeli osoba ta nie jest ujęta w rejestrze wyborców
w tej samej gminie co udzielający pełnomocnictwa
.

Akt pełnomocnictwa jest sporządzany w miejscu zamieszkania wyborcy lub w innym miejscu na obszarze gminy, jeżeli wyborca zwróci się o to we wniosku o jego sporządzenie.

 

         Pozostałe informacje w sprawie zasad głosowania przez osoby niepełnosprawne można uzyskać osobiście, pisemnie, telefonicznie, e-mailem:

tel. (48) 618-60-51

fax. (48) 618-79-41

e-mail: gmina@wolanow.pl lub sekretarz@wolanow.pl 

         Informacji udzielają:

-          sekretarz gminy - Małgorzata Szczepaniak,

-          inspektor ds. ewidencji ludności - Małgorzata Golińska

         Informacji udzielają:

-          sekretarz gminy - Małgorzata Szczepaniak,

-          inspektor ds. ewidencji ludności - Małgorzata Golińska

 

 

                                                                                                     Wójt Gminy

                                                                      

Wolanów, dnia 02.09.2011r.                                         /-/ Krzysztof Murawski

 

Czas wytworzenia informacji: 2011-09-02
Czas ważności informacji: bezterminowo

 
Data wprowadzenia informacji 2011-09-05 08:40:03 Informację zaktualizowano 2011-09-05 09:02:54, wprowadzający: Karol Faliszewski, autor: Krzysztof Murawski

Zobacz:
 Wybory samorządowe .  Wybory do Sejmu RP i Senatu RP . 
  Biuletyn Informacji Publicznej - bip.wolanow.pl